Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Tarnowskie Góry zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.tarnowskiegory.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę Vintal. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Strona posiada usługę zdalnego tłumacza języka migowego dla osób niesłyszących.
- W 2025 planujemy poprawić dostępność na wszystkich subdomenach Urzędu Miasta, w tym https://wirtualnyurzad.tarnowskiegory.pl/.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasz Trzcionkowski – mejlowo dostepnosc_zabytki@tarnowskiegory.pl lub telefonicznie +48323933769..
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Sławomir Niesłony, Naczelnik,
- Adres: Urząd Miejski ul. Sienkiewicza 2,
- mejl: s.nieslony@tarnowskiegory.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Ratusz – Urząd Miejski w Tarnowskich Górach
Urząd Miejski w Tarnowskich Górach
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://tlumacz.migam.org/miasto_tarnowskie_gory
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://tarnowskiegory.pl/2020/03/deklaracja-dostepnosci-cyfrowej/
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): brak
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://tarnowskiegory.pl/docs/Raport_dostepnosci_strony_internetowej_UM_Tarnowskie_Gory_18.03.2025.docx
-
Strona daje możliwość bezpłatnego skorzystania z usługi tłumacza PJM online.
Mamy przygotowane w tekście łatwym do czytania (ETR) takie usługi jak Mobilny Urzędnik, Rodzina 5 plus, segregacja śmieci, opis zadań Wydziału Ochrony Środowiska, oraz wyrobienie i odbiór dowodu osobistego.
Jesteśmy w trakcie aktualizacji informacji o naszej działalności w języku migowym (PJM).
Mamy też przygotowane podstawowe karty komunikacji.
Wirtualny urząd – czyli interaktywna mapa urzędu, która pomoże zorientować się w rozkładzie pomieszczeń w urzędzie. Niestety nie jest dostępna dla osób niewidomych ale pracujemy nad tym. - Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..
Pliki do pobrania
- Informacja o zakresie działalności Urzędu – tekst łatwy do czytania i zrozumienia - ETR
- Informacja o zakresie działalności Urzędu – tekst odczytywany maszynowo.
- Informacja o braku dostepnosci
- Wniosek o zapewnienie dostepnosci architektonicznej i komunikacyjno informacyjnej
- Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
- Identyfikator - załącznik nr 3 do Regulaminu świadczenia usługi Mobilnego Urzędnika
- Szczegółowy katalog usług świadczonych w ramach projektu Mobilny Urzędnik - załącznik nr 1 do Regulaminu
- Regulamin świadczenia usługi Mobilnego Urzędnika - załącznik nr 1 do zarządzenia