Tarnowskie Góry - Oficjalny serwis informacyjny

BIP Informacje dla niepełnosprawnych Ważne adresy

Menu główne

Wyścig po zdrowie 2019 – podsumowanie

Drukuj stronę
Drukuj

Około 230 tysięcy odwiedzających i prawie 40 tysięcy wykonanych badań – takimi liczbami może pochwalić się „Wyścig po Zdrowie” w całej Polsce. W tym roku w miastach całego kraju odbyło się łącznie trzynaście pikników, których celem jest promocja i edukacja w zakresie aktywnego i zdrowego stylu życia. W naszym mieście mobilne miasteczko zdrowia odwiedziło 14 tys. osób!

Cykl pikników rodzinnych „Wyścig po Zdrowie” powstał z inspiracji badaniami „Lepsi My” przeprowadzonymi przez agencję 4P. Z badań wynika, że stres, nieregularny sen oraz zmęczenie stają się coraz częstszymi zmartwieniami. W związku z tym Polacy szukają balansu między pracą i wypoczynkiem oraz sposobów na dbanie o zdrowie, kondycję, dobre samopoczucie. Dla ponad połowy Polaków powyżej 51 lat najważniejsze jest korzystanie z życia.

– „Wyścig po Zdrowie” łączy w sobie wiele różnorodnych elementów. W pikniku można zapoznać się z bogatą ofertą dotyczącą zdrowego odżywiania przygotowaną przez naszego Sponsora Głównego Carrefour Polska. Każdy gość mógł przejść serię badań profilaktycznych w mobilnej przychodni Medicover i skorzystać z porad specjalistów Rehasport Clinic. Były także aktywności sportowe, konkursy z nagrodami, porady specjalistów, stoiska rowerowe, pokazy pierwszej pomocy i muzeum Tour de Pologne, które jest niezwykle atrakcyjnym projektem edukacyjnym. Dodając do tego możliwość aktywnego spędzenia czasu na świeżym powietrzu i spotkania ze znanymi ludźmi, powstał wspaniały event podążający za najnowszymi trendami – mówi Adam Siluta, Prezes Zarządu Lang Team.

Na „Wyścigu po Zdrowie” wspólnie zachęcamy do zdrowego i aktywnego stylu życia. Ja sam od lat bardzo starannie dbam o dietę, jestem weganinem i wiem, że ma to ogromne znaczenie. Dodając do tego aktywność fizyczną, a jazda na rowerze jest jej najpopularniejszą formą w Polsce, otrzymujemy gotowy przepis na zdrowe życie i dobre samopoczucie. Dodatkowo na „Wyścigu po Zdrowie” można poznać fascynującą historię Tour de Pologne. Mobilne muzeum naszego narodowego wyścigu zgromadziło mnóstwo ciekawych eksponatów i przyciąga wielu gości – powiedział Czesław Lang, Dyrektor Generalny Tour de Pologne.

Sponsorem Głównym „Wyścigu po Zdrowie” jest Carrefour Polska, który podczas wszystkich edycji nie tylko zachęcał do zdrowego odżywiania, ale też pokazywał sposoby na to, jak dbać o odpowiednią dietę i cieszyć się zdrowym jedzeniem. – Inauguracyjny sezon pikniku „Wyścig po Zdrowie” to ogromny sukces. Wspólnie z Lang Team zorganizowaliśmy 13 wydarzeń w miastach w całym kraju, w których udział wzięło blisko 230 000 osób. „Wyścig po Zdrowie” to z naszej perspektywy przedsięwzięcie o bardzo kompleksowym charakterze. Obok promocji kolarstwa, przybliżania historii Tour de Pologne i zachęcania do aktywnego stylu życia, również szeroko promował prawidłowe odżywianie i sięganie w codziennej diecie po wysokiej jakości produkty, w tym artykuły ekologiczne, które mają korzystny wpływ na nasze zdrowie – mówi Michał Sacha, Dyrektor Marketingu, Digitalu, IT, E-Commerce i Usług Finansowych, Carrefour Polska. – Carrefour jako firma ma ambicje stać się światowym liderem w zakresie transformacji żywieniowej dla wszystkich, dlatego tym bardziej cieszy nas tak duży sukces pikniku „Wyścig po Zdrowie”, dzięki któremu mogliśmy promować codzienną aktywność fizyczną i dbałość o odpowiednią dietę – dodaje Michał Sacha.

W strefie zdrowia Medicover tysiące gości skorzystały z badań profilaktycznych. Największą popularnością cieszyły się pomiar ciśnienia, badanie poziomu cukru, cholesterolu i saturacja. Dodatkowo fizjoterapeuci prowadzili warsztaty i wykłady na temat prawidłowej jazdy na rowerze, ustawień sprzętu, poprawnej postawy i zmniejszenia ryzyka kontuzji.

Medicover Polska oraz Rehasport Clinic z ogromną radością uczestniczyły w „Wyścigu po zdrowie”. Profilaktyka zdrowia to jeden z fundamentów naszej działalności. Mogliśmy wspólnie z Lang Team i innymi Partnerami, takimi jak Urzędy Miast i Gmin czy Carrefour, przyczynić się do wzrostu świadomości w zakresie zdrowego stylu życia. W 26 dni, w 10 miastach wykonaliśmy 38 258 badań profilaktycznych, to mniej więcej tyle, ilu mieszkańców liczy Sopot – podkreślał Marcin Radziwiłł, Prezes Fundacji Medicover.

Wyniki badań profilaktycznych przeprowadzonych w ramach tej inicjatywy potwierdziły, że osoby aktywne, sportowcy cieszą się w większości dobrym zdrowiem. W kilku przypadkach wyniki, często zaskakujące dla badanych, stały się podstawą do wizyty u lekarza i zmiany stylu życia.

Dziś okazało się, że choruję bardzo poważnie na nadciśnienie, z czego nie zdawałam sobie sprawy, ponieważ nie mam żadnych objawów, czuję się bardzo dobrze. Wszystkim, którzy mają możliwość, polecam, żeby korzystali z badań profilaktycznych, ponieważ to nie boli, nie trwa długo, a może nam bardzo pomóc – zachęca mieszkanka Jaworzna, która wykonała badania podczas akcji.

Na każdym pikniku „Wyścig po zdrowie” miłośnicy dwóch kółek mogli sprawdzić stan swojego roweru w punkcie serwisowym Soudal, gdzie eksperci podpowiadali, jak prawidłowo dbać o sprzęt. – Bardzo się cieszymy, że jesteśmy jednym z partnerów inicjatywy, która ma na celu popularyzuję kolarstwa w Polsce. „Wyścig po zdrowie” coraz bardziej rozszerza swój zasięg – w tym roku od kwietnia do września wzięliśmy udział w trzynastu piknikach w całej Polsce, a nasze stoisko odwiedziło kilkanaście tysięcy osób. Głęboko wierzymy w to, że dzięki takim akcjom w naszym kraju pojawią się nowi mistrzowie kolarstwa – tacy jak Czesław Lang, jeden ze współorganizatorów inicjatywy czy Tomasz Marczyński z zespołu Lotto Soudal – mówi Andrzej Kaczor, dyrektor zarządzający Soudal.

W tym sezonie „Wyścig po Zdrowie” odwiedził Warszawę, Białystok, Zabrze, Katowice, Kraków, Jaworzno, Bydgoszcz, Chorzów, Tarnowskie Góry i Gdańsk. W przyszłym roku planowane są kolejne miasta i nowe atrakcje.

Niezależnie od tego, czym się w życiu zajmujemy, gdzie mieszkamy i ile mamy pieniędzy, dla każdego z nas zdrowie jest wartością najważniejszą. Dlatego cykl wydarzeń „Wyścig po zdrowie” utwierdził nas w przekonaniu, że nasze działania są potrzebne, że obraliśmy dobry kierunek decydując się na inwestowanie w edukację lokalnych społeczności w zakresie zdrowego stylu życia. Wierzymy, że uda nam się za rok powtórzyć akcję na zdecydowanie większą skalę – powiedział Adam Siluta, Prezes Zarządu Lang Team.

Organizatorami „Wyścigu po Zdrowie” są Lang Team oraz Promokraft. Sponsorem Głównym jest Carrefour Polska, Partnerami Medycznymi Medicover i Rehasport Clinic, a Partnerami Ministerstwo Sportu i Turystyki, PKP Intercity, Soudal, Polski Czerwony Krzyż, Cisowianka, ReShape i Saltic Resort & Spa.

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie.