Tarnowskie Góry - Oficjalny serwis informacyjny

Biuletyn Informacji Publicznej Ważne adresy Tłumacz Migam

Menu główne

Wiedeńscy soliści znowu w Tarnowskich Górach

Drukuj stronę
Drukuj

Corpczny koncert w Pałacu w Rybnej odbędzie się w niedzielę 6 stycznia o godz. 18.00. W programie m.in.: duety z Carmen, Cyrulika Sewilskiego Rossiniego oraz Czardasz w Operetce.

Noworoczny Koncert Solistów Wiedeńskich
Wiener Solisten Orcherster

Jevgenij Chrebtov – baryton
Katerina Hebelkova – mezzosopran
Reinhold Kronawittleitner – skrzypce,
Gerhard Pitsch – altówka
Stefan Tittgen – wiolonczela
Stani Pasierski – kontrabas
Felix Lindner – instrumenty perusyjne
Oksana Kuzo – fortepian
Carlos Pena – harfa

Kierownictwo artystyczne: Piotr Gładki

Wiener Solisten Orchester to utalentowani muzycy, którzy na co dzień występują m.in. z Wiener Johann Strauss Orchester czy Orkiestrą Operową. Założycielem oraz dyrygentem Orkiestry jest wybitny polski skrzypek – Piotr Gładki, pochodzący z Radomska. W swoim repertuarze WSO ma słynne walce Straussa, wesołe arie operetkowe, a także utwory klasyków wiedeńskich. To również jedyna orkiestra na świecie, która zrekonstruowała i wykonuje dzieła zapomnianego polskiego kompozytora – Henryka Fajta. Co roku muzycy odbywają tournée po Japonii, gdzie występują m.in. w Santory Hall w Tokyo.

Piotr Gładki i Wiener Solisten Orchester wraz z chórem Puellae Orantes nagrali płytę Szlakiem Straussa, która w roku 2013 zdobyła status złotej płyty. Dwa lata później Piotr Gładki nagrał autorska płytę inspirowaną muzyką wybitnego kompozytora Henryka Fajta. Wraz z WSO bierze udział w nagraniach dla austriackich, japońskich i polskich stacji telewizyjnych.

Jevgenij Chrebtov – baryton, ukończył studia magisterskie na wydziale wokalnym Litwińskiej Akademii Muzyki i Teatru w 2009 roku. W latach 2004-2006 był członkiem Studia Operowego u profesor V. Noreiki i profesor V. Viržonisa w Litewskiej Operze i Balecie Narodowym. Solista brał udział w międzynarodowych i narodowych konkursach wokalnych odnosząc sukcesy takie jak: trzecia nagroda na Konkursie Z. Paulauskas w roku 2001, dyplom na Konkursie Z. Paulauskas w roku 2002 oraz pierwsza nagroda na tym samym konkursie rok później. W roku 2010 Chrebtov został laureatem Konkursu Wokalnego F. Chaliapin Golosa nad Pliosom, natomiast w roku 2012 zdobył pierwszą nagrodę na Konkursie Wokalnym Tiit Kuzik w Estonii.
W latach 2012-2014 Jevgenij Chrebtov był solistą Narodowego Teatru Muzycznego w Kownie gdzie zadbiutował w roli Dr Falke w operetce J. Straussa Zemsta nietoperza. Solista często gości na scenie Teatru Vanemuine w Tartu.

W roku 2013 Jevgenij Chrebtov zadebiutował w Litewskiej Operze i Balecie Narodowym w tytułowej roli w operze P. I. Czajkowskiego Eugeniusz Oniegin. W roku 2014 powrócił na scenę tego teatru wykonując role Don Carlosa w Ernanim G. Verdiego, Escamillo w Carmen G. Bizeta oraz Hrabiego Almavivy w Weselu Figara W. A. Mozarta. Od roku 2015 jest solistą Litewskiej Opery i Baletu Narodowego gdzie występuje w takich wiodących rolach barytonowych jak Rodrigo w Don Carlosie G. Verdiego, Lescaut w Manon J. Masseneta czy Marcello w Cyganerii G. Pucciniego.
W roku 2015 solista wziął udział w trasie Litewskiej Opery i Baletu Narodowego występując jako Hrabia Almaviva w Weselu Figara na deskach Opery Izraela w Tel Avivie. W roku 2017 zadebiutował w Estońskiej Operze Narodowej w Weselu Figara jako tytułowy Figaro. Ponownie gościł w tej operze wcielając się w postać Enrico w Łucji z Lammermooru G. Donizettiego.

Współpracował z takimi dyrygentami jak: Pierre Vallet, Cyril Diederich, Paul Mägi, Giampaolo Bisanti, Gianluca Marciano, Denis Vlasenko, Modestas Pitrėnas, Gintaras Rinkevičius, Robertas Šervenikas, Vytautas Lukočius, Martynas Staškus and Julius Geniušas.
W sezonie 2017/2018 Jevgenij Chrebtov wystąpił na deskach Litewskiej Opery i Baletu Narodowego w rolach Rodrigo w Don Carlosie, Hrabiego Almavivy w Weselu Figara, Lescaut w Manon, w roli tytułowej w Eugeniuszu Onieginie i po raz pierwszy w roli Giorgio Germonta w Traviacie G. Verdiego.
W sezonie 2018/2019 artysta powróci do ról Rodriga, Marcella i Lescaut, jak również wystąpi jako Sharpless w Madamie Butterfly G. Pucciniego, oraz w dwóch operach współczesnych – jako Drugi Kornet w operze Kornet Onutė Narbutaitė i Jonas Basanavičius w Post Futurum Gintarasa Sodeiki – w Litewskiej Operze i Balecie Narodowym.

Katerina Hebelkova – solistka Opery Narodowej w Pradze.
Pierwsze szlify zdobywała w konserwatorium w Pardubicach. Później studiowała w Wyższej Szkole Muzyki i Teatru w Monachium (Hochschule für Musik und Theater München) u prof. Daphne Evangelatos. Była członkinią tamtejszej Szkoły Operowej. W 1999 r. zajęła 2. miejsce na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antonína Dvořáka oraz nagrodę Jarmili Novotnej jako najmłodsza wokalistka. 9 lat później zdobyła pierwszą nagrodę na tym konkursie. W 2003 r. była laureatką konkursu Dimitris Mitropoulos International Competition w Atenach, w 2005 r. zdobyła nagrodę kulturalną Kulturpreis Bayern. W 2006 r. zajęła 2. miejsce oraz otrzymała nagrodę publiczności w konkursie Ad-Honorem-Mozart w Pradze.
Już podczas studiów brała udział w koncertach w Niemczech, Czechach, Włoszech i Szwajcarii, a także angażowała się w ramach akademii teatralnej „August Everding” w realizację wielu produkcji operowych monachijskiego Prinzregententheater, wcielając się w takie role jak: Jamnik w „Przygodach Lisiczki Chytruski” Janácka, Cherubin w „Le nozze di Figaro” Mozarta, Romeo w „I Capuleti e Montecchi” Belliniego oraz Angelina w „La Cenerentola” Rossiniego.

W 2011 i 2012 r. występowała gościnnie w ramach festiwalu muzycznego Seefestspiele Mörbisch jako Czipra w operetce „Baron cygański” i jako Orlofsky w „Zemście nietoperza”.
W 2005 r. dała gościnny występ, wykonując partię Ateny w ramach prapremiery opery „Eumenides” Vasila na Akropolu w Atenach.
W 2003 r. w Sewilli po raz pierwszy wcieliła się w rolę tytułową w „Carmen” Bizeta, z którą w 2005 r. występowała gościnnie na deskach Teatru Miejskiego w Klagenfurcie.
Jako wokalistka koncertowa prezentowała swój kunszt, wykonując m.in. „Pieśni na śmierć dzieci” Mahlera w Großes Festspielhaus w Salzburgu oraz w Musikverein Wien (pod dyrygenturą Dennisa Russella Daviesa), jak również „Requiem” w monachijskim Herkulessaal.
Aktualnie poza praską operą występowała gościnnie jako Varvara w operze „Káťa Kabanová” autorstwa Janáčka, wystawianej w Opéra de Dijon. Sukces przyniosła jej partia tytułowa w „Królowej Saby” Karla Goldmarka we fryburskim Theater Freiburg, gdzie wcześniej śpiewała partię tytułową w „Carmen” G. Bizeta i gdzie można było usłyszeć w „Orfeuszu i Eurydyce” Glucka. Także we Fryburgu w obecnym sezonie występuje gościnnie w nowej produkcji opery „Sweeney Todd” autorstwa S. Sondheima.
W planach ma między innymi prapremierę „Terra Nova” Moritza Eggerta w operze w Linz oraz swój debiut w roli Cunziny w „Oberto, conte di San Bonifacio” G. Verdiego podczas festiwalu operowego w Heidenheim.

Bilety są numerowane i dostępne w cenie:
Nie ma już biletów w sali środkowej!
65zł – sale boczne: lewa i prawa
Koncert nie jest objęty zniżkami biletowymi.
Bilety dostępne są w dwóch formach:
– w recepcji Pałacu w Rybnej
– po dokonaniu przelewu na konto (nr konta: 12 2490 0005 0000 4520 4256 1948 – prosimy podać nazwisko i liczbę biletów)
Nie przyjmujemy rezerwacji biletów.

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie.