Tarnowskie Góry - Oficjalny serwis informacyjny

Biuletyn Informacji Publicznej Ważne adresy Tłumacz Migam

Menu główne

Rozstrzygnięcie konkursów na 100-lecie Tarnowskich Gór w Polsce

Drukuj stronę
Drukuj

W czerwcu świętowaliśmy 100. rocznicę przyłączenia Tarnowskich Gór do Polski, teraz rozstrzygnięto zorganizowany przy tej okazji konkurs plastyczny i fotograficzny. Poznajcie zwycięzców.

Infografika z czarnobiałym archiwalnym zdjęciem w tle. Na zdjęciu zgromadzeni mieszkańcy i powitalna brama z zieleni. 100-lecie Przyłączenia Tarnowskich Gór do Polski.

Konkurs plastyczny pt. „100. rocznica przyłączenia Tarnowskich Gór do Polski” rozstrzygnięto 30 października 2022 roku.

Dzięki publikacji zaproszenia do konkursu w miesięczniku „Śląsk” wzięło w nim udział wielu uczestników spoza Tarnowskich Gór. Jury pod przewodnictwem artystki malarki Barbary Mróz w składzie: wiceprezes Instytutu Tarnogórskiego i Muzeum Nina Jarzyńska, prof. zw. dr hab. Tadeusz Dubicki, dr hab. inż arch. Marek Wroński, prezes LOK-u Leszek Waligóra, jednogłośnie przyznali pierwszą nagrodę 10-letniemu Jakubowi Frankowi, uczniowi Szkoły Podstawowej nr 11 im. Juliusza Słowackiego w Siemianowicach Śląskich. W uzasadnieniu wskazano na oryginalność i niekonwencjonalną koncepcję konkursowej pracy, połączoną z wielką rzetelnością historyczną, a opatrzonej tytułem „Polska maszeruje do Tarnowskich Gór. Tarnowskie Góry maszerują do Polski” (technika mieszana, 318 x 21 cm).

Tego samego dnia rozstrzygnięto także konkurs fotograficzny pt. „Obchody 100. rocznicy przyłączenia Tarnowskich Gór do Polski 1922-2022”

Jurorzy obradujące w tym samym składzie laur zwycięstwa postanowili wręczyć Adamowi Sieji – uczniowi II klasy wojskowej Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II w Tarnowskich Górach za cykl zdjęć pt. „Szkoci w Tarnowskich Górach 2022”.

 

rys. Jakub Frank

fot. Adam Sieja

Pliki do pobrania

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie.