W ramach projektu przewidziano rozbudowę i zagospodarowanie centrum przesiadkowego integrującego Dworzec Autobusowy i Dworzec PKP oraz budowę ponad 28 km dróg rowerowych i infrastruktury towarzyszącej.
W ramach rozbudowy centrum przesiadkowego powstanie: parking typu park&ride na ok. 200 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, zatoka autobusowa, 6 miejsc postojowych dla pojazdów osobowych o napędzie elektrycznym wraz ze stacjami szybkiego ładowania, parking typu bike&ride z 100 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów z punktem ładowania rowerów elektrycznych oraz jezdnie manewrowe.
Budowa 28,2 km liniowej infrastruktury rowerowej obejmie: budowę dróg dla rowerów o długości ok. 11,5 km, dróg dla rowerów i pieszych o łącznej długości ok. 6,2 km, pasów dla rowerów o łącznej długości ok. 1,5 km, odcinków istniejących jezdni ok. łącznej długości ok. 9,0 km (prowadzenie rowerów w ruchu ogólnym, w tym kontraruch) oraz budowę tunelu pieszorowerowego o łącznej długości ok. 146 m.
Projekt obejmie swoim zasięgiem następujące ulice: Częstochowską, Opatowicką, Sielankę, Janasa, Jana Pawła II, Wyszyńskiego, Litewską, Pyskowicką, wzdłuż torowiska kolejki wąskotorowej na odcinku od ulicy Parkowej do ulicy Cegielnianej, Nakielską, Częstochowską wraz z łącznikiem rowerowym łączącym ulicę Mościckiego z Łączną, Sienkiewicza, 9-Maja, Piłsudskiego, Bytomską, Legionów, Gliwicką, Bałtycką, rejon obwodnicy DK11 na odcinku od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul. Bałtycką, rejon skrzyżowania ul. B. Śmiałego z ul. Młodości, Opolską. Centrum przesiadkowe zostanie skomunikowane z ulicą Oświęcimską.
– Otwarcie ofert w przetargu, którego celem jest wyłonienie firmy, która zrealizuje inwestycję w formule „zaprojektuj i wybuduj”, czyli zaplanuje i wykona zadanie nastąpi 30 stycznia. Rok przyszły będzie czasem na przygotowanie dokumentacji, prace toczyć będą się w od początku 2021 roku do czerwca 2023 roku – wyjaśnia Piotr Skrabaczewski, zastępca burmistrza ds. gospodarczych.