Tarnowskie Góry - Oficjalny serwis informacyjny

Biuletyn Informacji Publicznej Ważne adresy

Menu główne

Są pieniądze na trasy rowerowe i centrum przesiadkowe!

Drukuj stronę
Drukuj

48 mln zł otrzyma miasto na „Rozbudowę centrum przesiadkowego wraz z budową infrastruktury rowerowej w mieście Tarnowskie Góry”. Umowę na dofinansowanie tego zadania podpisali dziś w sali błękitnej Urzędu Marszałkowskiego burmistrz Arkadiusz Czech, skarbnik miasta Mariusz Konopka, marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski i jego zastępca Wojciech Kałuża. – Wartość całego zadania to ponad 57 mln zł – resztę kwoty dołoży gmina – mówi burmistrz Arkadiusz Czech. – Do tej pory realizowaliśmy inne ekologiczne inwestycje – w tym budowę kanalizacji – teraz przyszedł czas na drogi rowerowe i centrum przesiadkowe. Główne cele inwestycji to połączenie trasami rowerowymi dzielnic z centrum miasta oraz zachęcenie kierowców do pozostawienia auta w centrum przesiadkowym i skorzystania z komunikacji miejskiej – dodaje.

W ramach projektu przewidziano rozbudowę i zagospodarowanie centrum przesiadkowego integrującego Dworzec Autobusowy i Dworzec PKP oraz budowę ponad 28 km dróg rowerowych i infrastruktury towarzyszącej.

W ramach rozbudowy centrum przesiadkowego powstanie: parking typu park&ride na ok. 200 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, zatoka autobusowa, 6 miejsc postojowych dla pojazdów osobowych o napędzie elektrycznym wraz ze stacjami szybkiego ładowania, parking typu bike&ride z 100 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów z punktem ładowania rowerów elektrycznych oraz jezdnie manewrowe.

Budowa 28,2 km liniowej infrastruktury rowerowej obejmie: budowę dróg dla rowerów o długości ok. 11,5 km, dróg dla rowerów i pieszych o łącznej długości ok. 6,2 km, pasów dla rowerów o łącznej długości ok. 1,5 km, odcinków istniejących jezdni ok. łącznej długości ok. 9,0 km (prowadzenie rowerów w ruchu ogólnym, w tym kontraruch) oraz budowę tunelu pieszorowerowego o łącznej długości ok. 146 m.

Projekt obejmie swoim zasięgiem następujące ulice: Częstochowską, Opatowicką, Sielankę, Janasa, Jana Pawła II, Wyszyńskiego, Litewską, Pyskowicką, wzdłuż torowiska kolejki wąskotorowej na odcinku od ulicy Parkowej do ulicy Cegielnianej, Nakielską, Częstochowską wraz z łącznikiem rowerowym łączącym ulicę Mościckiego z Łączną, Sienkiewicza, 9-Maja, Piłsudskiego, Bytomską, Legionów, Gliwicką, Bałtycką, rejon obwodnicy DK11 na odcinku od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul. Bałtycką, rejon skrzyżowania ul. B. Śmiałego z ul. Młodości, Opolską. Centrum przesiadkowe zostanie skomunikowane z ulicą Oświęcimską.

– Otwarcie ofert w przetargu, którego celem jest wyłonienie firmy, która zrealizuje inwestycję w formule „zaprojektuj i wybuduj”, czyli zaplanuje i wykona zadanie nastąpi 30 stycznia. Rok przyszły będzie czasem na przygotowanie dokumentacji, prace toczyć będą się w od początku 2021 roku do czerwca 2023 roku – wyjaśnia Piotr Skrabaczewski, zastępca burmistrza ds. gospodarczych. 

Galeria

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie.