Nowe stawki opłat wynoszą:
– jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane W SPOSÓB SELEKTYWNY (segregacja odpadów) opłata wynosi 21,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca,
– jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane W SPOSÓB NIESELEKTYWNY (odpady zmieszane) opłata wynosi 42,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca.
– Wynik przetargu jest taki, że możemy albo go zaakceptować lub powtórzyć i czekać kilka miesięcy na rozstrzygnięcie nowego przetargu. To procedura bardzo skomplikowana. Co stanie się w okresie przejściowym, gdy skończy się trwająca obecnie umowa? Będziemy mieć powtórkę z Neapolu? – mówił dziś Arkadiusz Czech, burmistrz miasta. – Trzeba zwrócić uwagę na zakres usług, który ma być wykonywany. Nasza gmina wdrożyła cały zakres segregacji, mamy PSZOK, gdzie każdy może bez ograniczeń przynieść segregowane odpady oraz bio, a także do jednej tony gruzu z remontu, organizujemy dwukrotną zbiórkę odpadów wielkogabarytowych w domach jednorodzinnych oraz prowadzoną na bieżąco w zabudowie wielomieszkaniowej, posiadamy również punkty do przeterminowanych leków. System wdrożony jest więc w 100 procentach – tłumaczył z kolei Piotr Skrabaczewski, zastępca burmistrza ds. gospodarczych.
Na wzrost cen wywozu śmieci ma wpływ wiele czynników: wzrost kosztów pracy, energii, dodatkowe wymogi dotyczące wysypisk: konieczność montażu systemów monitoringu i przeciwpożarowych, wzrost opłaty marszałkowskiej za każdą tonę odpadów wysyłanych do składowania.
Przypominamy, że opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać miesięcznie zgodnie z zadeklarowaną kwotą opłaty do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Pierwszą opłatę w zmienionej stawce za miesiąc lipiec 2019 r. należy uiścić do 10 sierpnia 2019 roku. Opłaty uiszcza się przelewami na wskazane indywidualne konto bankowe lub wpłatami w wybranej kasie Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach: ul. Rynek 4 (Ratusz) lub ul. Henryka Sienkiewicza 2.
Mieszkańcy nie mają obowiązku składania nowych deklaracji. Nowe deklaracje należy złożyć do urzędu gminy wyłącznie w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi np.: zmiany ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość lub zmiany sposobu segregacji odpadów.
Informacje o stanie rozrachunków oraz sprawach, które można zrealizować w tutejszym Urzędzie za pośrednictwem komunikacji elektronicznej dostępne są na stronie internetowej: https://epodatki.tarnowskiegory.pl W celu ułatwienia dostępu do informacji planowane jest uruchomienie specjalnej aplikacji dla mieszkańców zawierającej wszystkie potrzebne informacje związane z odbiorem odpadów (harmonogramy wywozu, prowadzone akcje – na przykład: wydawanie dodatkowych worków BIO, zbiórka odpadów wielkogabarytowych). Ponadto planowane są dalsze kontrole sposobu segregacji odpadów zbieranych przez mieszkańców.
Więcej informacji o systemie gospodarowania odpadami komunalnymi możecie Państwo uzyskać na stronie internetowej: https://odpady.tarnowskiegory.pl oraz w Urzędzie Miejskim w Tarnowskich Górach w Wydziale Gospodarki Miejskiej przy ul. Sienkiewicza 2, pokój 28, 29, Tel. (32) 39-33-675, 39-33-679.