W drodze do Herbów Nowych przewidziano następujące postoje:
– Miasteczko Śląskie 10.10-10.20
– Kalety 10.31-10.46
– Strzebiń 10.54-11.04
– Boronów 11.12-11.22
Przyjazd do Herbów Nowych o godzinie 11.35
W drogę powrotną z Herbów Nowych pociąg wyruszy o godzinie 13.50 (z postojem w Kaletach 14.19 – 14.24) zaś do Tarnowskich Gór dotrze o 14.44.
Organizatorzy zapraszają na szlak i na stacje by zobaczyć, poczuć DYM, cyknąć zdjęcie.
Jak udało nam się ustalić – ostatni wagon pociągu przeznaczony będzie dla chętnych na sentymentalny przejazd. Liczba miejsc jest jednak mocno ograniczona ze względów technicznych i bezpieczeństwa. Obowiązuje zasada – kto pierwszy – ten lepszy 🙂
Kolejowa Magistrala Węglowa, zbudowana w okresie międzywojennym, była największą i najnowocześniejszą inwestycją transportową II Rzeczypospolitej. To dzięki niej nastąpiło szybkie zespolenie Górnego Śląska z resztą kraju oraz wybrzeżem Bałtyku. W okresie międzywojennym magistrala posiadała znaczenie zarówno gospodarcze, polityczne, jak i militarne. W okresie powojennym magistrala należała do najważniejszych linii towarowych w kraju, zwłaszcza po jej całkowitej elektryfikacji w latach 60-tych. To właśnie tutaj trafiały składy towarowe, a następnie były wysyłane w różne zakątki kraju, a nawet Europy. Jej powstanie wpłynęło na ożywienie wielu gałęzi przemysłu.