Celem planowanych przez gminę uregulowań prawnych jest dążenie do zachowania i kształtowania ładu przestrzennego na obszarze miasta Tarnowskie Góry poprzez opracowanie zasad prawa miejscowego. Istotna jest również ochrona krajobrazu kulturowego miasta Tarnowskie Góry, a także poprawa jego wizerunku estetycznego poprzez przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom degradacji przestrzeni miasta Tarnowskie Góry, w tym szczególnie niekontrolowanej ekspansji reklamy zewnętrznej w krajobrazie miejskim. Uporządkowanie miasta pod kątem estetycznym ma także przynieść wzmocnienie poczucia tożsamości i przynależności użytkowników przestrzeni publicznych miasta Tarnowskie Góry, a także dążenie do ogólnej poprawy jakości życia mieszkańców.
Projekt uchwały precyzuje zasady sytuowania różnych typów reklam w poszczególnych obszarach miasta – począwszy od starówki a skończywszy na obszarach handlowych. Dokument określa m.in.: gdzie i jakie reklamy można umieszczać, jakie mają mieć gabaryty, a także z jakich materiałów mogą być wykonywane.
Uwagi dotyczące projektu uchwały należy składać na piśmie do Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 lutego 2019 r.
Jako wniesione na piśmie uznaje się również uwagi wniesione za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 570, z późn. zm.)
– opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo
– opatrzone podpisem zaufanym.
Projekt uchwały w załączeniu.