Konkurs jak co roku rozgrywany jest w trzech kategoriach konkursowych, w których mogą być przyznane nagrody: miasto startowe, miasto etapowe (mety) oraz miasto premii. Ocenie podlegają dekoracje miast, miejscowości, miejsc, krajobrazów, witryn sklepowych itp. (oraz przebrania kibiców) powinny zawierać elementy narodowe (na przykład godło, flaga – także w formie nawiązania) oraz elementy rowerowe.
– Kibice to największa siła naszego narodowego touru. Od lat przemierzamy Polskę i spotykamy się z fantastycznym przyjęciem ludzi. Jestem bardzo dumny, z tego, co widzę – mówi dyrektor generalny Tour de Pologne Czesław Lang. – Co roku widzimy, jak Polska się rozwija, jak mieszkańcy potrafią się fantastycznie bawić przy okazji Tour de Pologne i chcemy to pokazywać przy okazji imprezy sportowej na najwyższym światowym poziomie – opowiada Adam Siluta, prezes zarządu firmy Lang Team. – W ramach uznania i podziękowania za zaangażowanie miast startowych, premii i mety po raz kolejny ruszamy z konkursem na „Najpiękniejsze Miasto Tour de Pologne”.
Regulamin w załączeniu.