Powstanie spółka dla lepszego zarządzania lokalami gminy – Tarnowskie Góry

Tarnowskie Góry - Oficjalny serwis informacyjny

Biuletyn Informacji Publicznej Ważne adresy

Menu główne

Powstanie spółka dla lepszego zarządzania lokalami gminy

Drukuj stronę
Drukuj

Zarząd Nieruchomości Tarnogórskich spółka z o.o. ma zająć się od przyszłego roku zarządzaniem i administrowaniem gminnym zasobem mieszkaniowym i lokalowym. Radni miejscy wyrazili wczoraj (19.06.) zgodę na powołanie takiego podmiotu. Dotychczas miejskim zasobem administrował wyłaniany przez gminę regularnie w przetargu podmiot. Zmiana ma na celu poprawienie efektywności zarządzania, lepszy wpływ na windykację należności czynszowych, wzmocnienie polityki remontowej w miejskich budynkach.

Spółka w 100 procentach będzie własnością gminy. Jej zadaniem będzie realizacja zleceń gminy Tarnowskie Góry w przedmiocie utrzymania i gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym i lokalowym oraz świadczenie innych usług służących poprawie efektywności wykorzystania majątku gminnego.

Ponad 90% działalności spółki obejmować będzie zadania powierzone przez gminę. Przyjęta konstrukcja jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, w której wszystkie udziały należeć będą do gminy Tarnowskie Góry pozwoli przy realizacji zleceń i powierzonych zadań stosować procedurę udzielenia zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki.

– Od kilku lat trwają prace nad optymalizacją istniejącego modelu. Uznaliśmy, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie powołanie spółki komunalnej. W związku ze zbliżającym się terminem wygaśnięcia dotychczasowej umowy na zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości lokalowych i mieszkaniowych, spółka mogłaby przejąć te zadania od 1 stycznia 2019 roku – mówi Piotr Skrabaczewski, zastępca burmistrza ds. gospodarczych.

Przyjęte rozwiązanie to możliwość lepszej analizy czynszów i wpływów z naszego zasobu. Zysk wypracowany z działalności spółki zasili budżet gminy. Własna spółka komunalna to także lepszy wpływ na windykację i poprawę jakości obsługi mieszkańców oraz wzmocnienie polityki remontowej, poprawa zadowolenia mieszkańców i możliwość wprowadzenia nowych usług.

– Firmy prześcigały się w przetargu, dając jak najniższe ceny, co później odbijało się na jakości wykonywanych zadań. Tarnowskie Góry przyjęły dawno temu politykę sprywatyzowania usług komunalnych, ale przynajmniej w 2 przypadkach uczyniono to niepotrzebnie. Jeden z tych przypadków to zlecanie podmiotom zewnętrznym administrowania naszym zasobem. Zamierzamy to zmienić – wyjaśnia Skrabaczewski.

Gmina jest właścicielem 1301 lokali mieszalnych, 95 lokali użytkowych, 53 garaży. W budynkach wspólnot mieszkaniowych posiada 384 lokale mieszkalne, 18 lokali użytkowych, 17 garaży. Liczba mieszkańców zasobów gminnych wynosi 4 268 osób. W ramach umowy świadczonej w zakresie administrowania naszym zasobem, który gmina zawarła w 2015 roku miesięczny koszt za zarządzanie to blisko 78 tys. zł brutto, a miesięczny koszt utrzymania technicznego zasobu to prawie 162 tys. zł

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie.
Rozlicz PIT w TG - Loteria z nagrodami!