Każdy zabytek techniki, który wziął udział w jednodniowym festiwalu WORK it OUT – let’s dance, zobowiązał się sfilmować widowisko taneczne w swoim obiekcie. W efekcie powstało 30 teledysków, które Europejski Szlak Dziedzictwa Przemysłowego, koordynator całego wdarzenia, umieścił na swoim kanale YouTube.
Głosowanie trwało do końca maja. Zarządcy szlaku ERIH zdecydowali, że w pod uwagę będą brane tzw. „lajki”, czyli liczba polubień danego teledysku. Ostatecznie konkurs postanowiono rozdzielić, tworząc listę zwycięzców z największą liczbą polubień oraz wyświetleń.
Zabytkowa Kopalnia Srebra zdobyła 407 polubień swojego teledysku co dało jej drugą pozycję ze wszystkich zabytków techniki biorących udział w festiwalu. Film miał również 2371 wyświetleń, co z kolei dało kopalni czwartą pozycję.
Oprócz Kopalni Srebra w wydarzeniu wzięły udział także inne polskie obiekty ERIH’a – Kopalnia Ignacy w Rybniku, Szyb Maciej w Zabrzu, bydgoskie Exploseum, Stara Kopalnia w Wałbrzuchu i jeden z obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu. Zabytkowa Kopalnia Srebra okazała się najlepsza deklasując rywali.
Ostateczna klasyfikacja przedstawia się następująco: Pod względem polubień i jednocześnie wyświetleń zwyciężyło Muzeum kowalstwa w Fröndenberg, na drugiej pozycji z największą liczbą polubień uplasowała się Zabytkowa Kopalnia Srebra (407 polubień). Trzecie miejsce należy do Fabryki Energi Knappenrode w niemieckim Hoyerswerda(375 polubień).
Pod względem wyświetleń drugie miejsce zdobyła wspomniana wyżej Fabryka Energii, a trzecie Fabryka Tekstyliów w Crimmitschau. Zabytkowa Kopalnia Srebra okazała się jedynym obiektem spoza Niemiec, który znalazł się w czołówce obiekiektów, które wzięły udział w festiwalu WORK it OUT – let’s dance. (smzt