Tarnowskie Góry - Oficjalny serwis informacyjny

Biuletyn Informacji Publicznej Ważne adresy Tłumacz Migam

Menu główne

Nowe otoczenie urzędu – więcej miejsc dla klientów

Drukuj stronę
Drukuj

Uporządkowane parkowanie, wybrukowane alejki, ławeczki, kosze na śmieci, stojaki na rowery, a wiosną zieleń – teren pod Urzędem Miejskim przy ulicy Sienkiewicza 2 zmienia oblicze. Nowy parking dla klientów zostanie otwarty pod koniec przyszłego tygodnia. Mniej więcej za miesiąc uruchomiony zostanie specjalny system, który umożliwi rotację na miejscach parkingowych. – To parking wyłącznie dla klientów. Nie dla urzędników – podkreśla Piotr Skrabaczewski, zastępca burmistrza ds. gospodarczych.

Pod budynkiem urzędu, między innymi w miejscu dawnych brzydkich garaży, powstało 40 miejsc parkingowych (to o 15 więcej niż wcześniej) – w tym miejsca dla niepełnosprawnych.

– Podstawowym celem było uporządkowanie parkowania, by klienci mieli miejsce na pozostawienie pojazdów i załatwienie spraw w naszym urzędzie. Ważne było również otwarcie przestrzeni i przygotowanie alejek dla pieszych – mówi Piotr Skrabaczewski.

Wjazd reprezentacyjny z przodu będzie otwarty i nie przeznaczony do parkowania. Z kolei dostanie się na parking w dni robocze w godzinach od 7.00 do 17.00 możliwe będzie po pobraniu biletu z automatu połączonego ze szlabanem.

– Parkowanie będzie bezpłatne. Zgodnie z opracowanym regulaminem parkować będzie można godzinę. Jeżeli załatwianie spraw w urzędzie nam się przedłuży, będzie można w punkcie informacji na parterze budynku przeprogramować bilet i bez żadnych konsekwencji opuścić parking – tłumaczy Radosław Czajka, naczelnik Wydziału Inwestycji. – Jeśli natomiast pozostawimy auto na dłużej niż godzinę i udamy się załatwiać sprawy w mieście to będzie to upoważniać Straż Miejską do zastosowania sankcji. Początkowo będą to upomnienia – z czasem jednak za notoryczne łamanie przepisów grozić będzie mandat w wysokości 100 zł plus jeden punkt karny – dodaje.

– Nie mamy ochoty karać – chcemy nauczyć parkowania pod urzędem w taki sposób, by dać szansę na załatwienie spraw także innym osobom. Takiej rotacji oczekują zresztą sami klienci – mówi Skrabaczewski.

Galeria

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie.