Tarnowskie Góry - Oficjalny serwis informacyjny

Biuletyn Informacji Publicznej Ważne adresy

Menu główne

Dostaliśmy 3,6 mln zł od Metropolii!

Drukuj stronę
Drukuj

Zgromadzenie Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii zdecydowało dziś (16.02.) o przekazaniu miastu Tarnowskie Góry kwoty 3,6 mln zł wsparcia na zakup terenu przy dworcu PKP, na którym powstać ma Centrum Przesiadkowe. Pieniądze pochodzą z tzw. Funduszu Solidarności. Budowa centrum przesiadkowego to jeden z elementów dużej inwestycji, którą miasto planuje zrealizować przy udziale środków Unii Europejskiej. Zadanie obejmuje budowę 25 kilometrów dróg rowerowych, Centrum Przesiadkowego na dworcu z miejscami parkingowymi i punktami do ładowania pojazdów elektrycznych oraz budowę tunelu rowerowo pieszego w kierunku na Lasowice. Wartość inwestycji to około 40 milionów złotych.

Budowa centrum przesiadkowego to jeden z elementów dużej inwestycji, którą miasto planuje zrealizować przy udziale środków Unii Europejskiej. Zadanie obejmuje budowę 25 kilometrów dróg rowerowych, Centrum Przesiadkowego na dworcu z miejscami parkingowymi i punktami do ładowania pojazdów elektrycznych oraz budowę tunelu rowerowo pieszego w kierunku na Lasowice. Wartość inwestycji to około 40 milionów złotych.

– Fakt, że gminy mogą obecnie pozyskiwać z Funduszu Solidarności dodatkowe pieniądze na inwestycje to kolejny pozytywny efekt funkcjonowania Metropolii. Otrzymane środki ułatwią nam zakup nieruchomości od PKP, która jest nam niezbędna do zrealizowania ważnego dla miasta przedsięwzięcia – mówi burmistrz Arkadiusz Czech.

Przypomnijmy, 26 stycznia tego roku miasto podpisało umowę na stworzenie koncepcji tras rowerowych w Tarnowskich Górach. Planowane Centrum Przesiadkowe ma umożliwić podróżującym zostawienie samochodu bądź roweru i zmianę środka transportu na autobus lub pociąg. Będzie też tu można naładować pojazdy elektryczne.

Od Centrum Przesiadkowego odchodzić mają cztery korytarze w postaci dróg rowerowych, łączące to miejsce z dzielnicami miasta. Planowane drogi rowerowe mają mieć w sumie 25 kilometrów. Budowa jednej z nich łączyć będzie się ze stworzeniem tunelu pieszo – rowerowego w kierunku na Lasowice (równolegle do istniejącego już tunelu).

– Dokumentacja gotowa będzie jesienią przyszłego roku i wtedy wyślemy wniosek o środki zewnętrzne. Ocena wniosku powinna nastąpić w czerwcu 2019 roku, a we wrześniu 2019 wyłonimy wykonawcę projektu. To przedsięwzięcie długoterminowe. Realizacja zadania powinna skończyć się w 2022 roku – tłumaczy Jarosław Wasążnik z Biura Strategii i Funduszy Zewnętrznych.

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie.